Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

4ος Πανελλαδικός Ταυτόχρονος Δημόσιος Θηλασμός!


Πέρσι στον Πανελλαδικό Ταυτόχρονο Δημόσιο Θηλασμό στη Ρόδο!
Έχουν περάσει 13 μήνες, από όταν ήρθε στη ζωή μου το μικρό Αθανασάκη . Από την εγκυμοσύνη μου ακόμα, επέλεξα τον θηλασμό για την διατροφή του και έτσι ενημερώθηκα , όσο ήταν δυνατόν.  Όπως έχω γράψει και εδώ, εγώ τα κατάφερα και όλα πήγαν έτσι όπως τα είχα σχεδιάσει.  13 μήνες μετά, συνεχίζουμε ακόμα τον θηλασμό, απολαμβάνοντας και οι δύο εξίσου το θαύμα αυτό!
Ωστόσο σε αυτή την ανάρτηση δεν θα αναφερθώ στα οφέλη του θηλασμού. Θα επικεντρωθώ σε μια βασική δυσκολία που αντιμετώπισα, λιγότερο εγώ, περισσότερο ίσως άλλες μανούλες. Την ντροπή! Ναι καλά διαβάσατε, την ντροπή... Την ντροπή που νιώθει μια νέα μαμά όταν "αναγκάζεται" να θηλάσει το μωρό της δημοσίως.  Τα αδιάκριτα βλέμματα, την αποδοκιμασία του συζύγου ή του συγγενικού περιβάλλοντος, τα επικριτικά σχόλια.  Πολλές γυναίκες, για να τα αποφύγουν όλα αυτά ,είτε αναγκάζονται να μένουν σπίτι τους, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις από κοινού (με το μωρό) μετακινήσεις, είτε καταφεύγουν στην κοντινότερη τουαλέτα, να θηλάσουν καθισμένες σε μία λεκάνη, που προορίζεται για άλλο λόγο! Άλλες πάλι πιο οργανωμένες, αντλούν με το θήλαστρο γάλα όσο είναι στο σπίτι και στις βόλτες δίνουν στο μωρό τους μπιμπερό ή απλά σκεπάζονται με ότι βρουν πρόχειρο, ένα σακάκι, ένα sling ένα σελτεδάκι και πάει λέγοντας.
Εγώ ανήκω στην τελευταία κατηγορία. Δεν έχω θηλάσει ποτέ σε τουαλέτα, αλλά πάντα κάλυπτα το επίμαχο σημείο, με το sling που κουβαλούσα πάντα μαζί μου. Μερικές φορές, φορούσα πολύ μεγάλες  μπλούζες και τον έβαζα από μέσα για ευκολία.
Εδώ το Μπουριτάκι θηλάζει!

Όμως γιατί? Γιατί θεωρείται ντροπή ο θηλασμός? Η προσφορά φαγητού από την μητέρα στο παιδί της? Είναι  η θέα του γυμνού, που σοκάρει? Τότε γιατί δεν μας ενοχλούν τα topless και τα string σε μια παραλία? ¨Η αν δεν θες στην παραλία, που -υποτίθεται- επιτρέπεται η ελαφριά περιβολή, γιατί δεν μας ενοχλεί το σούπερ μίνι ή το ντεκολτέ - αφαλός? Είναι το στήθος μιας μάνας ντροπή και αποκρουστικό? ¨Η προκλητικό? Γιατί το έχω ακούσει ΚΑΙ αυτό!
Μια φίλη μου πήγε με τον δεσμό της επίσκεψη σε ένα φιλικό σπίτι. Η οικοδέσποινα είχε ένα μωράκι λίγων μηνών και το θήλαζε. Μέχρι εδώ καλά. Η οικοδέσποινα όμως έκανε το θανάσιμο "λάθος" να θηλάσει μπροστά τους χωρίς να καλυφθεί ή να πάει σε άλλο δωμάτιο, όπως χαρακτηριστικά μου είπε η φίλη μου οτι θα έπρεπε να είχε κάνει! Η φίλη μου λοιπόν όπως καταλαβαίνεται που πάει το θέμα, παρεξηγήθηκε! Στην υπόλοιπη επίσκεψη είχε μούτρα και όλοι κατάλαβαν ότι κάτι συνέβαινε. Την είχε πειράξει. όπως επίσης μου είπε, όχι τόσο οτι θήλασε μπροστά της, αλλά το ότι θήλασε μπροστά στον φίλο της...
Ναι οκ,  αλλά πόσο παράλογο μου ακούγεται εμένα αυτό! Στο δικό της σπίτι, να πάει σε άλλο δωμάτιο, για να κάνει κάτι, το οποίο η ίδια  θεωρεί φυσιολογικό.
Για να μην μακρηγορώ όμως, ας αφήσουμε την φίλη μου (η οποία παρεμπιπτόντως δεν έχει πρόβλημα όταν θηλάζω εγώ μπροστά στον φίλο της...) και ας γυρίσουμε στην ουσία.
Ο θηλασμός είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό και θα πρέπει να πάψει να είναι "περίεργος" αν όχι άσχημος στα μάτια του κόσμου. Γιαυτό και τα τελευταία 4 χρόνια διοργανώνεται από το Πανελλήνιο δίκτυο εθελοντικών ομάδων υποστήριξης μητρικού θηλασμού και μητρότητας, ο Πανελλαδικός Ταυτόχρονος Δημόσιος Θηλασμός, όπου συμμετέχουν 39 πόλεις από όλη την Ελλάδα.
Από τo 1992 καθιερώνεται διεθνώς ο εορτασμός της Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού από την WABA (Παγκόσμια συμμαχία για την προώθηση του θηλασμού), τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) και τη UNICEF, στις 1-7 Αυγούστου. 

Στην Ελλάδα, η εβδομάδα αυτή εορτάζεται 1-7 Νοεμβρίου και φέτος έχει θέμα «Υποστηρίζουμε το θηλασμό: Υποστηρίζουμε τις μητέρες». Σκοπός είναι η  προώθηση, υποστήριξη, ενημέρωση, ενθάρρυνση και ανταλλαγή πληροφοριών, σχετικά με το μητρικό θηλασμό, όχι μόνο ως λέξεις σε ένα φυλλάδιο ή σε μια ομιλία, αλλά εμπράκτως ως εικόνα και παρουσία «από μητέρα προς μητέρα».
Φέτος για 2η φορά συμμετέχει και η Ρόδος όπου θα συγκεντρωθούμε όλοι, μανούλες θηλάζουσες, μανούλες to be, με κοιλίτσες ή με σκέψη για κοιλίτσες, μανούλες πρώην θηλάζουσες, σύζυγοι και λοιποί φίλοι και συγγενείς να γιορτάσουμε τον θηλασμό! Τόπος συνάντησης είναι το ΑΚΤΑΙΟΝ  στο Μαντράκι και ώρα έναρξης είναι 11:00 το πρωί. 
Στην εκδήλωση θα μοιραστεί ενημερωτικό υλικό, δωράκια, θα γίνουν συζητήσεις και θα γνωριστούμε από κοντά! Σας περιμένουμε λοιπόν και φέτος,ελάτε να γιορτάσουμε!!!
Αν και ο θηλασμός είναι ελεύθερος και δεν υπακούει σε ωράρια, τα μωράκια που θα θέλουν να θηλάσουν γύρω στις 12.00 θα καταμετρηθούν στον Πανελλαδικό Ταυτόχρονο Δημόσιο Θηλασμό που θα γίνει την ίδια ώρα σε όλες τις πόλεις! Θα έχουμε δημιουργική απασχόληση και χειροτεχνίες για μεγαλύτερα παιδιά καθώς και πολλά δωράκια στη λαχειοφόρο κλήρωση.
Περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση μπορείτε να δείτε εδώ:
https://www.facebook.com/events/201557910018180/ 
Πέρσι ο Αθανασάκης ήταν περίπου 40 ημερών και συμμετείχαμε στον Πανελλαδικό Ταυτόχρονο δημόσιο Θηλασμό  (βλ.φωτογραφίες!), πίνοντας το γαλατάκι μας παρέα με άλλες μανούλες και τα μωράκια τους!
Θα είμαστε και φέτος εκεί! Αν θέλετε και εσείς να συμμετέχετε δεν έχετε παρά να ενημερωθείτε για την εκδήλωση που γίνεται στην πόλη σας ή σε κοντινή απόσταση.
Είναι στο χέρι μας η εικόνα της θηλάζουσας μητέρας να πάψει να είναι περίεργη, αποκρουστική ή προκλητική!
Πολλά φιλάκια!!!


4 σχόλια:

  1. Δεν εχω γινει μανούλα...οπότε σίγουρα η άποψή μου θα αλλάξει!!
    Δεν νομίζω να ένιωθα ντροπή να το κάνω...ούτως ή άλλως υπάρχει τρόποι ώστε να καλύψεις το στήθος!Αυτό που δεν μου αρέσει είναι να το βλέπω μπροστά μου...δεν ξέρω γιατί...αλλά με αηδιαζει λιγάκι...Οπότε εαν δεν το έκανα δημόσια,θα ήταν για αυτό τον λόγο...για να μην προκαλέσω αυτο το συναίσθημα σε άλλον!
    Είναι μάλλον γιατί δεν το έχουμε συνηθίσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δίκιο σε αυτό. Δεν έχουμε συνηθίσει -τουλάχιστον στην Ελλάδα- την εικόνα της θηλαζουσας μητέρας.... και εγώ πριν θηλάσω ένιωθα άβολα όταν έβλεπα κάτι τέτοιο. Για να φανταστείς λίγο πριν γεννήσω και ενώ ήδη είχα αποφασίσει να θηλάσω, είδα μια πολύ καλή μου φίλη να θηλάζει και ένιωσα πολύ άβολα!!! Τώρα όλα άλλαξαν βέβαια!

      Διαγραφή
  2. kalh xronia einai oth kaliterw ouilasmos eimai giagia kai jerw.preph na uilazoyn h nees mhteres xwrhs na treponte opoy kai na brhskontai filakia................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά και σε σένα! Δεν είναι εύκολο να διώξεις την ντροπή, το εντιμετωπίζεις όμως και κάνεις την επιλογή σου! φιλιά!

      Διαγραφή